27 April 2009

Mitt livs sangtime

Dagens sangtime var den beste noensinne, alt stemte :) Har for tiden en meget god vikar i Synnøve Nordbakken, og hun vet hvor skoen trykker på stemmen min. De to viktigste tingene er å bruke støtten, som ligger i mellomgulvet (diafragma), og det er jo ikke alltid like lett. Men man gjør da så godt man kan. Ellers er det å slippe kjeven i MYE større grad enn tidligere. Det er vel det aller vanskeligste, for når man skal økonomisere luften og synge lange fraser, har munnen en tendens til å snurpe seg igjen. Dermed blir tonen presset, og høres grusom ut.
Fikk mer skryt enn noen gang tidligere, så ble jo helt på gråten. Sammen holder vi på å oppdage nøkkelen til stemmen min, og jeg er svært takknemlig for det.
Er stum av beundring for min vikar, og kommer til å savne henne. Har lærte så utrolig masse på disse få ukene. Hun er den mest inspirerende sanglæreren jeg noensinne har hatt :)

No comments: