1 December 2009

1. desember - Kaffe

Dagens luke i min adventskalender skal dreie seg om alle studenters beste venn: Kaffen
For hva kan vel egentlig utkonkurrere en stor kopp svart kaffe på vei til en av de grytidlige forelesninger som blant annet undertegnede må på som student ved HF. For det tar på å rive kroppen ut av søvnen kl 06 på en vanlig mandag, og forvente å være våken når foreleseren rensker stemmen og setter på Powerpointen presis kl 0815
Enkelte mennesker greier ikke seg uten sin daglige dose kaffe, og det går gjerne flere kopper i løpet av de første kritiske morgentimene. Jeg greier heldigvis å komme meg gjennom dagen på kun 3 kopper, men jeg kjenner folk som alltid har en kaffekopp i hånden...

Som så mye annet har jeg greid å gjøre noe utrolig tussete med kaffe. For å si det sånn: ingen god idé å tømme en hel kanne i løpet av 45 min... ^^ det kan nesten kalles ekstremsport, og uggenheten meldte seg neste morgen. Vel, den som er med på leken, får smake steken

No comments: