18 December 2009

16. desember - Søvn og medfølgende turer

8 dager igjen, og det eneste som mangler nå er søvn. Døgnrytmen hangler verre enn et osteoporoseoffer på glattisen, og dermed kommer nok den store oppvåkningen litt senere for hver dag som går.
Jeg er kjent for å gå i søvne, og siden jeg ikke akkurat er bevisst i den tilstanden, kan det fort føre til noen morsomme situasjoner. Har det siste året ligget temmelig iro i min egen seng på nattestid (går ALDRI i søvne når jeg overnatter hos venner), men det betyr ikke at jeg er mentalt rolig. Jeg snakker gjerne som  en foss, og de rundt meg kan, til deres egen forlystelse, holde samtaler gående med meg.
Disse nattevandringene er med på å definere meg som person, så alle som overnatter i samme rom må være klar for å bli tråkket på eller tilsnakket i løpet av nattens løp.
Til dette temaet følger en liten historie:
Klassen hadde vært på jordbrukstur til en gård rett utenfor Järna som driver biodynamisk. Guttene og jentene ble plassert i hvert sitt hus, men det betød nødvendigvis ikke nattero for en som meg, som en av dagene valgte å legge meg tidlig på grunn av feber. Og det som visstnok har skjedd i løpet av natten var at jeg ikke bare varmet opp (stemmen) med også holdt konsert for alle de andre på rommet (!) Jeg fikk selvfølgelig ikke med meg noe som helst, men fikk skryt dagen etter :)
Så mangt kan skje i nattens mulm og mørke....


No comments: