17 December 2009

15. desember - TV-minner


Dagens luke skal dekke en ganske stor del av min barndomshukommelse. Litt skremmende er det jo at min generasjon allerede har begynt å bruke begreper som "da jeg var ung" og "alt var bedre før", men var det ikke det da? Barne-TV har kommet opp som diskusjontema over mer enn én halvliter, og hver gang kommer det sterke følelser til overflaten, for det vi så den gangen har vært med på å forme oss på hver sin måte. Mimringen tar ikke slutt med det første, for vi oppdager alltid nye sider og godt gjemte minner.
For min del var vel favoritten "Flukten fra Dyreskogen" og "Huset med det rare i", og etterhvert som jeg ble eldre ble favoritten "The Tribe". Men så tok serier som "Hjarte på rette staden" (Heartbeat) og "Kar for sin kilt" (The Monarch of the Glen) sin plass i mitt hjerte, og førstnevnte ser jeg så ofte jeg kan. Dessverre sluttet vår "kjære" statskanal å sende sistnevnte, og da gråt hjertet mitt. For i mine øyne var ingenting bedre på en lørdagskveld, sammen med familien. Og det var et STORT pluss at det hele utspant seg i Skottland, og innenmellom kunne man se et og annet mannebein i kilt...Man kan godt si at min interesse for sistnevnte ble tent på disse lørdagskveldene ^^
Så en liten smakebit til dere som aldri fikk sett dette, eller savner det like mye som meg:





1 comment:

Anonymous said...

Takk for interessant informasjon