14 December 2009

11. desember - Lister

Vi skriver lister om så mangt: Handleliste, ordlister, sakslister, klasselister osv. Lister er da et nyttig verktøy for å få orden på det salige kaoset som ihvertfall regjerer i undertegnedes topplokk i disse førjulstider. Ønskelister flyter rundt laangt ute i intetheten av hukommelsen, husk, HUSK!
Og nå som 2009 snart er over, er det kanskje på tide med en liten topp 10-liste fra året som har gått og en liten liste om hva jeg ønsker å gjøre med det nye året. So here goes:


  1. La Boheme i Korskirken i februar. Kjempeinspirerende og det har gitt meg mange nye venner
  2. Forrige semester. For både amerikanske historie og ikke minst irsk historie har åpnet øynene for hva historie virkelig er. Gitt en virkelig mersmak, så kommende semester blir det nok bacheloroppgave på irsk manér
  3. Møtet med min beste venn. Vet ikke hvor jeg skulle vært uten ham...
  4. Turen til Oslo i juni. Fikk en langhelg med noen av mine operavenner, fikk sett oslo, drukket Guinness og sett Moving Day. Frister til gjentagelse :)
  5. Alle turene på Finnegans, like gøy hver gang!
  6. Alle de sosiale samlingene eg har hatt, enten på hybel eller heime. Verdsetter en god samtale og gjerne flere. Vennskap blir sterkere på den måten. Det har blitt en del. Radio-overføring av Verdis Requiem med tilhørende middag, bursdagen min, lasagnemiddag med hele familien tilstede, fårikålfest i oktober med mine beste venner og sist, men ikke minst: grøtfesten. Hver av disse har festet seg i hukommelsen med særdeles positive fortegn.
  7. Publiseringen av artikkelen min om populærkultur og religion i AKA i januar. Dette var ikke bare min fortjeneste, Janemil bør takkes  (rest in peace). Han var en spesiell veileder, og han vil ikke bli glemt.
  8. Alle kollokviene i året som har gått. De holder seg kanskje ikke alltid til tema, men de er inspirerende, nyskapende og veldig morsomme. Og jeg har lært mer enn jeg kunne håpe på...om livet og om emner fra himmel og helvete.
  9. Oppdagelsen av True Blood og Moonlight; disse to herlige vampyrseriene har åpnet opp mitt syn på disse skremmende og tiltrekkende blodsugerne (all ære til Correspondenten  :p )
  10. Støtten fra alle mine venner. Det har vært et tøft år på det psykiske planet, så all støtten og de varmende ordene har kommet godt med. TUSEN TAKK.
Så hva vil jeg gjøre neste år?

  1. Dra til Irland
  2. Bestå på bacheloroppgaven
  3. Se en opera i Oslo
  4. Få meg en jobb
  5. Kanskje møte drømme"prinsen"....
  6. Være flink student
  7. Prøve å få utgitt noen av diktene mine
  8. IKKE dytte meg selv over kanten
  9. Glede meg over livet
  10. Komme meg gjennom Ringsyklusen...
Så får vi se til neste år om jeg har greid å oppfylle denne listen...

No comments: