14 October 2009

Planlegging og drømmer


Her skjer det store ting for tiden. Nei, eksamen er ikke overstått helt enda, men planene og drømmene om Irlandstur til våren blir stadig mer reelle. Ideen ble kastet ut for knappe 2 uker siden av en god venninne, og som den keltofile galningen jeg er, bet jeg selvfølgelig på. Kanskje det bare var ytret som et svakt ønske den gangen, men nå virker alle tegn lovende for at sekken pakkes og kursen settes mot Dublin iløpet av februar neste år. Kan nesten ikke vente, for dette er en sjanse eg har ventet på store deler av livet mitt. Men mens eg venter kan jeg planlegge og drømme meg bort. Irland er en skikkelig skattekiste, så det skal bli interessant å se hva som prioriteres. Noen ting glemmer man bare ikke....
Foreløpig er listen over ting som MÅ gjøres på "the Emerald Isle" ganske kort, så trenger litt tips...
Hva synes DU jeg bør oppleve når jeg drar over? Kommenter, og si din mening!

Uten å spikre noen planer i det hele tatt, kan jeg nok med sikkerhet si at historien kommer til å spille en viktig rolle. Med tanke på at historien er til de grader levende i denne byen og at jeg er en historiestudent, så burde det ikke forundre noen at GPO står på listen, i tillegg til en hel del andre ting knyttet til de kjente menn fra Dublin...

No comments: