11 October 2009

Happiness at last!


Lykken står den kjekke bi er det noe som heter. Og nå har endelig lykke vært innom på visitt i mitt liv og. Jeg har innsett at det å se verdien i de små tingene gjør livet rikere, og det er dermed på å fremme lykken. Et håndtrykk, et ord, et blikk er alt som trengs. Jeg kan sove trygt og dypt om natten, vel vitende om at noen der ute elsker meg for den jeg er.Jeg vil leve livet uten masker, bare være "meg".
Er i strålende humør om dagen, greier så vidt å sitte i ro og brenner med en indre flamme som er helt ny for meg, gir meg nye krefter. Jeg har blitt mer bevisst på hva sansene forteller meg, smak, lyd og duft har fått en ny rolle.


Denne sangen kom jeg over ved en tilfeldighet, og jeg smeltet umiddelbart. Orla Fallon har en stemme som skapt for slike sanger. Hun fremviser både standhaftighet og varsomhet. I tillegg er hun kløpper når det kommer til gælisk. Det går rett og slett ikke an å ikke elske denne stemmen og denne sangen.

Siuil, siuil, siul a run,
Siuil go sochair agus siuil go ciuin
Siuil go doras agus ealaigh lion

Siuil, siuil, siul a run,
Siuil go sochair agus siuil go ciuin
Siuil go doras agus ealaigh lion
Is go dte tu mo mhuirnin slan

I wish I was on yonder hill
'Tis there I'd sit and cry my fill,
And every tear would turn a mill,
I'll sell my rock, I'll sell my reel,
I'll sell my only spinning wheel,
To buy my love a sword of steel

Siuil, siuil, siul a run,
Siuil go sochair agus siuil go ciuin
Siuil go doras agus ealaigh lion
Is go dte tu mo mhuirnin slan

I'll dye my petticoats, I'll dye them red,
And 'round the world I'll beg my bread,
Until my parents shall wish me dead,

Siuil, siuil, siul a run,
Siuil go sochair agus siuil go ciuin
Siuil go doras agus ealaigh lion
Is go dte tu mo mhuirnin slan

Siuil, siuil, siul a run,
Siuil go sochair agus siuil go ciuin
Siuil go doras agus ealaigh lion

Siuil, siuil, siul a run,
Siuil go sochair agus siuil go ciuin
Siuil go doras agus ealaigh lion
Is go dte tu mo mhuirnin slan

No comments: