18 November 2009

Hekseskudd og andre lidelser

Idag har jeg vært en god student. Møtte tidlig (09) opp på "helligdommen"; HF-biblioteket og der ble jeg sittende med "Witches and Witch-hunts" av Wolfgang Behringer foran meg. Jeg ble raskt oppslukt av boken, og siden det var heftig aktivitet i kantinen var det ingen som brydde seg om jeg leste høyt for meg selv. Men så etter nærmere 3 timer i bøyd stilling over boken, valgte jeg å strekke meg. FY FARAO! Hele kroppen verket, og hvis jeg hadde levd på 1500-tallet ville jeg nok raskt trukket konklusjon med at jeg var blitt forgjort.
Nå verker kroppen, på tross av rolig gange og sakte inntak av god kaffe, så det skal bli interessant å se hvordan den responderer til Beethovens 9., som jeg regner som musikalsk ekstremsport. Vil ikke bli sjuk nå!

No comments: