6 December 2008

Lille Dille satt på hylle...

'Sitter her helt paralysert, for tiden for mimring har kommet. Ganske utrolig hvor fort tiden faktisk går, som et blink og så ferdig. Er nesten halvveis i min bachelorgrad, og det skulle man ikke trodd...
Ellers blir det irsk moderne historie på meg, noe som eg gleder meg helt avsindig til. Gleder meg ikke så veldig til Brahms, men man kan ikke alltid synge Verdi :( Vi får håpe vi får det til. på nyåret kommer CDen med Lobgesang, mer bestemt i februar en gang. Blir stort det. Ellers prøver eg å ta innover meg at det faktisk er desember og ikke veldig lenge til jul. Men det er vanskelig uten julemusikk, snø og julepynt. Får se om eg kan pynte litt på hybelen før eg drar hjem til jul.
"I'm dreaming of a white chritsmas..."
Så Braveheart igår, og med det svake hjertet mitt ble det en del grining. Det er mitt lodd her i livet, at eg blir så fort rørt. Setter meg virkelig inn i handlingen, og personenes lidelser.
Og min lidenskap for Irland kan bli ganske viktig når eg først skal sette meg inn dets moderne historie, som er full av undertrykkelse og lidelse.
Irland har ALT, musikken, historien, kulturen, landskapet og ikke minst en sinnssyk kul engelsk dialekt. (SMELT). Så "Boondock Saints" og "Vinden som ryster kornet" må nok tåle en ny gjennomgang, i tillegg til den mest utrolige filmen "Angelas Ashes", basert på en bok av Frank McCourt.

No comments: