6 December 2008

Dommedag nærmer seg

Å hei og ho!
Snart eksamen, men nervene har lagt seg litt for helgen, så skal prøve å være en flink student frem til den 10. desember, da den store dagen er. Ellers har eg funnet et fag på UiB eg ikke visste eksisterte, nemlig fordypning i nyere historie med fokus på mitt favorittland, nemlig IRLAND!!
Så det blir 50% av planen neste semester, i tillegg til klassisk musikkhistorie. Så hva eg blir når eg er ferdig å studere, har eg faktisk ingen anelse om. Men sånn går det når man velger et humanistisk studium :p
Ellers lærer eg norsk til en vietnamesisk student ( eller studine som det så politisk korrekt kalles), og det er en spennende erfaring. Hun lærer fort og eg blir mer bevisst på mitt eget språk, noe som kan komme godt med i diktningen.
Snart er det jul og ferie. Blir kjempekjekt, selv om eg sannsynligvis må synge falske julesanger, Brahms (may he burn) og en del La Boheme, for etter jul er det full rulle frem til premiere den 4. februar i Korskirken i Bergen. Blir kjempespennende og blir nok ganske slitsomt og. Men hva ofrer man ikke for kunsten??
Så siden det gikk så bra med Verdi sist uke, så vil hele Norge få sjansen til å høre våre smektende stemmer 1. juledag, kl 1930 på P2
Blir en spennende adventstid dette her.

No comments: