18 March 2009

St Patricks Day!


Her er en flott dag overstått, og jeg står fremdeles på mine bein, oppreist.
Det virker kanskje smårart at jeg, som er bergenser, ble med på feiringen av St Patricks Day, eller Paddys Day, som den også kalles.
Vel, grunnen var den at dette ville jeg ha med meg, koste hva det koste ville. Kan nok være skjønt enig i at det beste hadde vært å være i Dublin idag, de tar jo helt av. Men Bergen var ikke så ille, faktisk det var utrolig kult. Stakk over på Finnegans med en kompis, hvor jeg for første gang i mitt liv fikk smake et brygg som Irland er blitt viden kjent for, nemlig Guinness-ølet. Det var en magisk opplevelse.
Dette ølet er så mørkt at du såvidt kan skimte lys gjennom det, og så metter det. Fikk innabords 2 store glass, og det føltes som om jeg hadde spist middag.
På underholdningsplanet var det ingenting å si på den irske galskapen. Det ble både quiz og sekkepipeorkester på menyen.
Nå skal eg sove til neste forelesning, som er kl 1415 :D

No comments: