4 January 2010

Kunstnerkaos

Jeg har i det siste funnet frem pensler og malingstuber igjen, og gått på med ny frisk innenfor malekunsten. Noen ganger blir resultatet bra, andre ganger helt for jævlige. Det står lerreter rundt om i hele rommet mitt, halvferdige arbeider som kun mangler the Final Touch. Men inspirasjonen er lunefull. Enkelte ganger bare flommer det over, mens andre ganger stanger jeg hodet mot veggen og vet hverken ut eller inn. Akkurat nå er det ganske ille, for hadde en plan, men verken lerret eller maling vil samarbeide. Det hjelper ikke at humøret er som en jojo, og tankene svirrer som sinte ildfluer rundt i hodet.
Jeg finner inspirasjon i det meste, alt fra ord og lyder til temaer som vampyrer, seksualitet og drømmer, alt mellom himmel og jord....




Disse to bildene er som du kan se stappfull med symbolikk, og ved å gå rundt grøten kan jeg beskrive ting som ikke tåler dagens lys i konkret form. Og hvis du virkelig vil ha det moro, så bare grav frem til drømmetydningsbøkene fra den støvbefengte bokhyllen, og grav nesen ned i Sigmund Freud's "interessante" teorier...



No comments: