22 August 2009

Studiestart og total forvirring

Nå er undertegnede i gang for alvor, med kulturvitenskap og bacheloroppgave i historie. Vel, det siste har kun streifet min smålig forvirrede tankegang, men med god oppfølging og aldri så lite press skal nok dette kunne ros i land. Tematikken for oppgaven er fremdeles temmelig uklar, men den vil falle innenfor det romerske imperium.
Ellers er det i all hovedsak heksenes semester, for KUVI107 tar for første gang opp hekseprosessene som eget emne. Og jeg kunne ikke holde meg unna, det gjorde jeg rett i. Emnet har noen av universitets mest interessante forelesere, dog kanskje de trenger kart og kompass, for på første forelesningen dukket de opp 15 min forsent fordi de hadde forvekslet aud K med aud Q. Uansett fikk vi tilslutt et fyrverkeri av en forelesning. Ørene var på stilk hele tiden, og jeg prøvde å suge til meg hvert eneste ord som ble ytret, som om de hadde en spesiell betydning hver eneste av dem.

Men semesteret er ikke bare hekser og deres skjebner. Nei, det er den store stygge BACHELOROPPGAVEN. Men hva slags tema kunne vel jeg skrive om. Etter mye ettertanke falt valget på noe innenfor emnet Antikke Imperier. Veilederen virker som en oppegående mann, så tror at dette kan gå bra, såfremt jeg ikke blir distrahert av en og annen vampyr på veien....

No comments: