27 August 2009

Heks....eller vampyr?


Dette semesteret står i det overnaturliges tegn på flere områder. Først og fremst er det en nyvunnen interesse for de levende døde, eller vampyrer som de også kalles (har ikke så mye til overs for zombier...). Disse nesten magiske, uvirkelige skapningene, med en tiltrekningskraft på linje med den sterkest magnet, har atter en gang fanget min interesse. Ja, man kan faktisk si at jeg har blitt bitt.... ^^
Bøkene bak True Blood har satt fantasien i sving, og får simpelten ikke nok.

På den andre siden er det heksene som har våknet til live igjen. Jeg har hatt en sterk interesse for deres skjebne siden skoledagene, og ble som sagt overlykkelig da jeg fant ut at UiB hadde et eget emne om det. Dagens forelesning om demonologi fikk meg til å ta strake veien mot biblioteket. Det er dessverre litt begrenset materiale tilgjengelig, men skal ikke klage. For min bror har vært så elskverdig at han har lånt meg sitt eksemplar av "Malleus Maleficarum", eller "Heksehammeren" på godt norsk.

Så gjenstår det å se hva som ligger mitt hjerte nærmest. ^^

No comments: