10 August 2009

Orden i kaoset

Studiestart nærmer seg med stormskritt, og med det kommer en hel del ting som få fikses. Blant disse er noe så banalt som å få orden i DVD-kaoset mitt. Til forskjell fra *The Dublin Correspondent* har jeg stormangel på steder å putte samlingen. Jeg er med andre ord et skikkelig rotehue :p
En gang i tiden var samlingen liten og oversiktelig, og tilogmed satt alfabetisk. Kaoset kompletterte seg selv ved at undertegnede flyttet hjem til pikerommet, som var like stort som hybelen, men likevel var det umulig å få alt inn. Så bokhyllen, som egentlig er for BØKER, er nå fylt til randen med DVDer i ymse kategorier. For i denne samlingen finner du alt fra vampyrer, til stumfilmer og elendige komedier. For selv om favorittene ligger under det okkulte, fantasy og drama, er jeg veldig åpen for nye opplevelser. Det må taes med i regnskapet at jeg har fått sett en del merkelige filmer på denne måten...
Uansett vokste samlingen litt mer idag, med "Hunger", "The wind that shakes the barley" og "La den rette komme inn". De to siste kjenner jeg fra før, men har hørt mye bra om "Hunger", som dreier seg om de sultestreikende fangene ved Maze-fengselet i Nord-Irland på 80-tallet.
Les mer her

Tilbake til min uregjerlige filmsamling: Den strekker seg over et utall emner og tidsepoker. Eneste felles multiplum tror jeg ikke eksisterer...
Men gøy er det ;)

No comments: