9 August 2009

Sommerlig fremgang

Det har vært en særs iunteressant sommerferie for undertegnedes del, men først skal noe ut. Igår var jeg vitne til en særs lumpen hendelse, nemlig Peter Kovac's scoring mot Brann. Odd hadde vunnet uansett, for Brann spilte alt annet enn god fotball. Så hvorfor inn i helvete gjør Kovac's det da?! Han ser hva som skjer, nemlig at Håkon Opdal kollapser foran ham i smerter, og på tross av situasjonen setter han ballen i mål. Jeg har erkjent at Brann ville røket ut uansett, men den scoringen hadde en bitter smak ved seg.
Uansett, gjort er gjort, og jeg vender herved tilbake til hva jeg skulle redegjøre for, sommerferien. Det er har vært en sommerferie med både opp og ned-turer. I første gang var oppturene av det musikalske og geografiske slaget. Spillegleden har for alvor festet seg, og jeg hadde min første spilletime på evigheter. Og det var det aller gøyeste jeg har gjort i sommer, for jeg var sulteforet på musikalsk galskap. I all hovedsak går det i irske og keltiske melodier og da aller helst i svært høyt tempo. Dette har smittet over på sang-interessen og operaplanene for kommende semester er for alvor lagt på hyllen, til fordel for irske drikkeviser og engelske nasjonalistiske viser, alt sammen upassende for små barn ;)


Denne kom jeg over ved en tilfeldighet, og dermed var jeg virkelig bitt av basillen; jeg kan simpelten ikke få nok...





Lurer på om jeg er en skikkelig skapire? Isåfall må den ut så snart som mulig :p

No comments: