27 June 2009

Tilbakevendende galskap

Yess! Spillegleden er tilbake, og jeg snakker ikke om sang, men den altfor lenge forsømte fiolinen min. Jeg vet, det finnes ingen god unnskyldning for denne forglemmelsen *stiller meg i skammekroken*
Ihvertfall er saken at jeg har funnet noen gamle favorittnoter som jeg spilte for mange herrens år siden i FUS (Fana Unge Strykere). Der lå de, svart på hvitt, og ventet på å bli spilt. Det aller meste var reels og jigs, men innemellom Drowsy Maggie og Lord Macdonalds reel, fant jeg utrolig nok en note jeg ikke har spilt på vel 7 år; Cripple Creek. Men med en gang jeg satte igang, merket jeg at tonene satt i fingrene, det eneste jeg måtte gjøre var å slippe dem løs.
Og dermed var det gjort, jeg var atter en gang hekta på mitt bi-instrument. Så denne sommeren skal jeg spille til jeg blir blå i trynet og fingrene blør, for dette var rågøy. Trodde ikke pugging skulle være så gøy...

1 comment:

Syrinx said...

Det var sinnsykt herlig å høre deg spille sist!Stå på og spill av hjertens lyst. I følge meg er musikken som framføres nettopp i sånne tilstander,med ildfull lidenskap klinger alltid best, uansett hva det måtte være!Håper også jeg blir bitt av lignendebasille en vakker dag!
Klem
Syrinx