6 June 2009

Siste nytt fra Asker

Hei og hopp
Ankom denne lille solpletten Klokkerjordet sent torsdag kveld, etter en togtur som hadde vart i 7 stive timer. Vel, kom frem i ett stykke, om enn temmelig segneferdig.
Dette er min første tur østover HELT på egen hånd, så nervene var absolutt tilstede. Ble møtt med åpne armer av Øystein Skre og hans familie :)
Siden jeg var kommet så langt, måtte jeg jo skaffe meg et kart og leke turist. Det må ha vært et syn for guder, for jeg eier omtrent ikke retningssans. Men som den stabeisen jeg er ville jeg finne frem UTEN å spørre noen om veien. Dette resulterte i mye flakking mellom gater, og fortapt glaning på veiskilt i ALLE kryss. Men fikk da oppleve Oslo fra turistenes synspunkt, og det viste seg å være ganske kult :) fikk se den bygningen som alle har snakket om, nemlig den nye operaen. Kjempestilig byggverk, får ta omvisning neste gang, det er jo grenser for hvor mange kulturinntrykk hodet mitt kan ta inn i løpet av en dag.
Ihvertfall var det en ting eg skulle få med meg mens jeg var i denne byen som det er fullt mulig å gå seg vill i, og det var konsert med Moving Day. Men å finne frem til Maridalsveien var lettere sagt enn gjort....
Kom meg frem etter mye virring, og fikk meg en guinness og fantastisk musikk :)
Skal ikke mye til for å gjøre meg lykkelig....

No comments: