21 April 2006

Vakre tyske toner




Ja nå er skolen igang igjen etter påskeferien og i den anledning er det solosang igjen. Før påske fikk eg streng beskjed om at jeg måtte finnemeg en ny sang. Og det var lettere sagt enn gjort så eg snakket med min privatsanglærer om dette. Hos henne synger jeg no Gute nacht av Schubert og hun mente at for å slippe stress så kunne eg ta noe fra Winterreise på skolen og. Jeg kvidde meg litt fordi korlæreren min sang det på examenskonserten sin og det var veldig bra. Så min musikklærer hadde sikkert en formening om akkurat dette. Men jeg hoppet uti det med begge beina og hva fikk jeg igjen? Bare ros og godord! Jeg hadde utviklet meg masse og denne sangen var perfekt, ja det var ikke nede på herligheten.
Det er deilig ikke sant å få ros for noe som er krevende, for da føler man som man har kommet over den berømmelige kneika. Sangen betyr extremt mye for meg så sånn ros varmer hjertet mitt :-)

No comments: